När hoppa in start existens etablerar ett företag webiste bland de första åtgärderna företagare överväga. Men sanningen träffar: De flesta upptäcker att deras önskan “.com” titlar har nu erhållits, annars nu hålls av agenter som vill skapa hundratals eller hundratusentals dollar släppa en faktiskt förmodligen den plats som är mest genomsnittliga.

Relaterat: Dois Regler för förvärva ett namn på webbsidor

Företagare inom denna plats kunde inte vara oklokt att göra det mesta av dump.com permanent och några av förlängningarna rullas ut. Alternativt, de borde överväga några av de efterföljande möjligheter när rivstarta kanske en ny strategi eller deras elektroniska existens:

1. Design vid, .rentals tillsammans med andra verksamhetsspecifika områden
Den bistra verkligheten är att medan individer med att försöka hitta a.com förmodligen den mest kända, att en hel del av dem domäner försummelse informera berättelse som är bolagets.

Lyckligtvis är idag en helt ny webbplats bara för om varje företag. Medan en start kämpar för att få vägen till brevlådan noll kan tänka a.email ett helt nytt innovativt företag kan börja på the.design. De helt nya områden rullas ut är långt mer anmärkningsvärt än den vanliga conventional.com; plus att de lägger företag av kommande webbutvecklingen i fronten.

2. .menu, – områden som är vänliga
För företag som inte vill företag att flytta -Vissa områden, möjligheter fortsätta att vara lättillgängliga för användning av förlängningar i metoder som är användbara. Med chatten nyligen viktiga val vid de gemensamma livsmedels modem som Chipotle Starbucks Shack, begrunda hur attraktivt det kan vara att använda sig av the.menu utbyggnad för att konstruera ett knappval marknadsföring.

När de kunde för att leta efter en mindre noticeable.menu webbplats kunder som för närvarande går till your.com att titta på dina senaste läckra val kan stöta på en glädje.

Egentligen partitider som är personlig har sina alldeles egna toppnivå områden: .christmas and.cue.blackfriday, vars designers antar företag väljer att annonsera sin semester försäljningstillfällen på webbplatser och their.com webbplatser individ. Dessa “personliga dagars” områden är idealiska för att bygga och övervakning runt en strategi.

3. .NYC, .LGBT.wiki och gruppområden
Om den offentliga karaktär webben, .com kapitalisera tillsammans med sin otillräckligt nyskapande stil. Det är en skam, under förutsättning att möjligheten till en webbplats namn för att förstärka ett varumärke existens och nå kunder på ett sätt som de har inte dock inte oerfaren.

Tänk på domännamn som is.nyc, till exempel. Ny kallas ett mecka för allt livsmedel från teknik, som är sjukförsäkrad får utföra med en stor del i en energi. Platser såsom Flatiron 23 St relation och även The Wolcott Hotel har tidigare utnyttjats the.nyc webbplats för att mer noggrant ansluter sig med hjälp av staden. Och upptäck fler börjar dyka upp.

Relaterat: Forget.com. Säg hej till: .bike, .app, en hel del mer – and.site.

4. språkområden, .Moda
Kunderna ger en känsla av kunskap eller brukar inte interagera med tillverkare som inte upplever individen. För låg modersmål, skulle en metod för att erövra detta problem vara att komma i kontakt med kunder inom sina inhemska språk.

Det finns idag ett brett urval av nya områden som kan erhållas på flera språk för företagare att tänka på. Till exempel, det finns massor av färska spanska språk namnen på domän väntar på att bli öste upp – from.casa (hus), to.abogado (advokat), to.moda (stil), kommer att fortsätta att uppnå grepp inom kommande årtiondena.

Vid slutet av kursen, av din dag, allenarådande. Men dess princip gradvis minskar med varje webbplats som kommer ut. Från startups till Fortune 500 företag som använder dessa förlängningar i vissa kapacitet inom ett år, märker alla. Den främsta orsaken? De kommer att börja känna igen – om they’venot närvarande – potentialen för den unika och buzzworthy domännamn.