Ta Fördel av de Nya generiska toppdomänerna På Internet universum nått en helt ny nivå av tillväxt nyligen, med lanseringen av nya generiska toppdomäner (gtld), och för närvarande är vi ser varumärken med fördel. Av 18 miljoner domäner in förra året, 4 miljoner nya generiska toppdomäner.

Dessa är domäner som .berlin och .stenar, som fyller samma slot i en netto adress .kom eller .org men förändring som slot i ett ändamålsenligt utrymme för att kommunicera vem du är och det som du gör. Med domäner som dessa greppa 20 procent av alla nya registreringar, äldre Toppdomäner blir alltför trångt för att ge varumärken den flexibilitet som de vill, och de letar efter andra sätt att projicera sig själva på nätet. Dessutom bekantskap med nya generiska toppdomäner är klättring i OSS, för att få in nya områden att ta itu med sina varumärken som rubriker är gjorda av kändisar som sångerskan Taylor Swift. Där vi hitta massor av tidigt antagande, men utanför USA.

Dessutom, öppenhet för nya generiska toppdomäner på utländska marknader innebär en spännande möjlighet för varumärken som söker för att berika och bredda sin internationella räckvidd. Vana vid Sortiment Tre av de fem mest omtyckta nya generiska toppdomäner, när det kommer till domäner köpte, huvudsakligen, om inte uteslutande serverar utomeuropeiska marknader. Varför är generiska toppdomäner mer populär utanför USA? En trolig anledning är att internet-användare i andra länder är vana att se olika till höger på den punkten. Tyskarna att använda webbplatser som google.de varje dag, och det är mer än 7 miljoner besökare varje månad till den Indiska webbplats med information intoday.i. Medan användare i Usa (där många Net namngivning seder var född) tenderar att tänka på arvet Toppdomäner som enda alternativ, folk någon annanstans i hela världen har sedan länge accepterat att det finns mer till en Internet-adress än .kom och .org.

Varumärken har en spännande möjlighet, så för att få tillgång till marknader med upplysande, innovativa och iögonfallande Web-adresser. Nedan listas tre skäl innan detta utrymme blir packade också-att göra det mesta av nya generiska toppdomäner för den globala marknaden nu. 1. Sök är inte allt En senare undersökning [PDF] från den Domän-Namn Förening (DNA) visade att en del eller hela tiden, 85% av webbanvändare världen typ Web-adresser till höger i webbläsarens adressfält. Med andra ord, när användarna vet var de vill verkligen gå, de flesta människor går direkt dit. Och det innebär att ha en hemsida som folk kan minnas är avgörande för att hålla dem från re-sortering till utredningen (där de kan dras till någon annan hemsida). Och på att observera… 2. Nya generiska toppdomäner är enkla att komma ihåg det menar i alla fall, för de flesta människor i DNA-undersökning som nämns tidigare. Tillsammans med det, människor som domare geografi-vissa domäner (som .london) och field-specifika domäner (som .tooth läkare) att bli både mer innovativa och mycket mer exklusivt än äldre Toppdomäner.

Singularity och kreativitet är oerhört betydande att fånga fokus och att hålla i minnet nästa gång en konsument får on-line. 3. Intresset växer, framför allt i de länder där Internet är mest snabbt växande snabbast växande marknaderna är Kina och Indien, och kunder i dessa länder visade intresse i utbyggnaden av domännamn alternativ (69% respektive 75%). Användare i Mexiko och Indien visade sig vara den mest medvetna om att on-line namngivning är allt mer skiftande. Med hjälp av city och state-specifik webbadress (till exempel hotell.mumbai) är ett sätt för varumärken att få dessa kunniga och ivriga utländska marknader-inte bara innebär. Kvantitet och sortiment av nya generiska toppdomäner öppnar dörren till ett antal alternativ. Bild hur en adress som nike.futbol, som ett exempel, kan utnyttjas för att vädja till fotbollsfans och aktivera unika kampanjer i hela den globala spansktalande marknaden.

Fler generiska toppdomäner är ord som har pengar i många språk, till exempel .moda, vilket innebär att “trend” på spanska, italienska och portugisiska och är särskilt populärt nu bland flera engelska. Adresser som versace.moda kan därför vara ett smart val för branding både på hemmaplan och runt om i världen.